VIATA DE LANGA MINE

FORUM DIFICIL PENTRU CEI CE CRED ORBESTE, INDIFERENT IN CE
 
AcasaAcasa  PortalPortal  InregistrareInregistrare  ConectareConectare  

Distribuiţi | 
 

 Istoria secreta

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos 
AutorMesaj
abbuviorica
Admin
avatar

Mesaje : 1418
Data de inscriere : 08/10/2011
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti

MesajSubiect: Istoria secreta   21.10.12 22:02

Sunt nenumaratele parti de istorie nescrisa,nedezvaluita publicului larg.
Daca stiti asemenea istorii,postati-le aici...


Prima istorie: Trenurile secrete ale Romaniei.




In Mogosoaia, inainte sa intri in Buftea, pe dreapta, dai de o padure destul de mica. Inainte sa treci de o cale ferata, faci dreapta pe o strada care a fost candva asfaltata, printre copaci. Pe stanga s-au construit intre timp case, dar in capatul stradutei vei ajunge la o poarta pazita, cu doua semne mari de “trecere interzisa”.
E dimineata devreme, ora 6, dar este deja cald, chiar daca suntem in padure. Las masina pe stanga, unde se construieste o casa. Coboram amandoi si omul meu vorbeste ceva cu paznicul. E clar ca se cunosc. Trecem de poarta si o luam incet pe o alee care ne duce undeva in dreapta. Ajungem la hangarul cel mare, pe care il mai vazusem in niste poze de pe net.



Intram pe o usa laterala, ca toate cele 3 porti mari prin care intra si ies trenurile sunt inchise. Hangarul, sau remiza, cum se cheama in limbaj “ceferenesc”, are exact 200 de metri lungime. Are loc pentru 3 garnituri paralele, dar pot intra mai multe trenuri scurte aici.
Intram si aprindem lumina, ca e destul de intuneric din cauza copacilor din jur, chiar daca soarele este deja sus si e fierbinte, ca doar suntem in august. Ghidul meu incepe sa-mi explice ce reprezinta acest secret de langa Bucuresti.

In hangar, departe de ochii lumii, zac adormite 3 trenuri si mai multe vagoane singuratice. Unul este trenul regal, comandat de Regele Ferdinand si finalizat in 1928. Mai sunt 2 trenuri care i-au apartinut lui Ceausescu. Si cateva vagoane cu adevarat secrete.
Trenul Regal, numit Calugareni, a fost un mijloc de deplasare special conceput pentru familia regala. Partea interesanta este ca trenul, cu tot cu locomotiva, functioneaza ca in prima zi. Ba chiar se poate inchiria, pentru o suma de 15.000 / zi.















In anul 1984, Ceausescu s-a cam saturat sa mearga cu demodatul tren tras de o locomotiva pe aburi si a comandat la Arad doua trenuri identice, special concepute pentru el. De ce doua? Pentru ca Ceausescu era in toiul paranoiei sale si a excesului de zel, asa ca el mergea cu un singur tren, in timp ce al doilea o lua in directia total opusa, ca sa ii deruteze pe eventualii atacatori.
Trenurile lui Ceausescu sunt trase de locomotive cu motoare Rolls-Royce, care au rol de generatoare electrice. Erau capabile sa atinga peste 160 de km/h. In rest, asa cum era de asteptat, doua dintre cele 17 vagoane sunt blindate si mai ascund si cateva bunatati.
In afara de clasicele vagoane restaurant, bucatarie, sala de conferinte, sufragerie, dormitoare si de relaxare, mai este un vagon la care nu are acces nimeni. Cu geamurile astupate, adica poti sa juri ca e ca toate celelalte, dar nu este. Mai degraba este un vagon desprins dintr-un film vechi cu James Bond.
In acest vagon care era montat mereu la mijlocul garniturii, lipit de vagonul blindat de dormit in care sforaia Ceausescu, putea fi transportat un Land Rover de teren. Se pare ca o laterala a vagonului se deschidea si masina putea sa iasa afara, daca era nevoie ca dictatorul sa o ia la fuga (de parca cu elicopterul nu-i mai placea…).
Mai mult, in fiecare colt al acestui vagon, exista cate un lansator de grenade, dar folosit ca aruncator de fumigene, in cazul unui atac. Acestea se vad si de la exterior.
Insa am intrat in vagonul lui Ceausescu, in care dormea alaturi de sotia lui. Dar avea si camera proprie. Camerele erau flancate de locuri in care dormeau pe paturi suprapuse angajati din Securitate, care protejau presedintele. Sunt dulapuri speciale pentru arme, pistoale si mitraliere, cate 8 din fiecare, dar si niste lazi rabatabile in care erau costume chimice si masti de gaz.
Ghidul meu imi mai arata si cateva secrete adevarate, pe care nu le stie multa lume. In camera de zi, acolo unde era spatiul de relaxare a dictatorului, dar si in vagonul restaurant, toate mesele mici aveau sub ele instalate sisteme de montare a unor revolvere.
In dormitorul lui Ceausescu totul este tapetat. Mobilier lucrat manual alb din lemn rar si tapiserie din matase. Undeva sub pat exista un compartiment secret. Cu ajutorul unui intrerupator ascuns in perete, care cica acum nu mai functioneaza, se deschidea un mic sertar in care erau doua pistoale. Acum sertarul este gol.
Cabinetul mic de lemn care sta sub o oglinda, tot in dormitorul lui Ceausescu, are 4 sertare. Al doilea sertar de sus este special facut cu o polita dubla, care se ridica. Aici cica erau “just in case” mai multe fiole de otrava. Cica nu se stie daca pentru a se sinucide, precum Hitler, daca este incoltit, sau daca o tinea pentru cineva. Cert este ca acest aspect a fost special cerut de Ceausescu.
La bordul trenului mai sunt si alte amanunte interesante. Linie directa la Casa Poporului, telefon mobil, acces la conducerea armatei prin telefoane de campanie, vagonul frigorific pentru alimente, un vagon pentru masina prezidentiala si 4 motociclete, un vagon special care urma sa fie decorat cu trofee de vanatoare, vagon cu sala de gimnastica si o mini-piscina.











Ultima editare efectuata de catre abbuviorica in 23.10.12 22:09, editata de 3 ori
Sus In jos
http://viatadelangamine.forumgratuiti.com
Blandu

avatar

Mesaje : 201
Data de inscriere : 16/10/2011

MesajSubiect: Re: Istoria secreta   22.10.12 10:09

Mai era un tren "secret" pe timpul lui Dej care scotea niste suntete ciudate. Cand venea dinspre Moscova la Bucuresti facea "cota-cota cota-cota",iar cand se intorcea incarcat spre casa se opintea facand, "URSS-URSS"
Sus In jos
riham

avatar

Mesaje : 205
Data de inscriere : 04/08/2012
Varsta : 27
Localizare : Romania

MesajSubiect: Re: Istoria secreta   22.10.12 10:22

D-na Viorica iar nu se vad fotografiile atasate .Spune ca e vizibil doar de admin. Sunt secrete ? :))
Sus In jos
dedee

avatar

Mesaje : 35
Data de inscriere : 07/08/2012
Varsta : 41
Localizare : intai Romania

MesajSubiect: Re: Istoria secreta   22.10.12 22:55

Nici eu nu vad.
Sus In jos
Blandu

avatar

Mesaje : 201
Data de inscriere : 16/10/2011

MesajSubiect: Re: Istoria secreta   22.10.12 23:53

Eu vad fiindca incerc sa observ lucrurile prin ochii administratorului. Incercati si voi,tineti ochii inchisi pret de 5 minute si apoi deschideti-i brusc. Daca n-o sa vedeti niste interioare de trenuri luxoase sa nu-mi spuneti mie cutzu!
Sus In jos
alexandra

avatar

Mesaje : 130
Data de inscriere : 16/10/2011

MesajSubiect: Re: Istoria secreta   23.10.12 8:08

In hangar, departe de ochii lumii, zac adormite 3 trenuri si mai multe vagoane singuratice. Unul este trenul regal, comandat de Regele Ferdinand si finalizat in 1928. Mai sunt 2 trenuri care i-au apartinut lui Ceausescu. Si cateva vagoane cu adevarat secrete.
Trenul Regal, numit Calugareni, a fost un mijloc de deplasare special conceput pentru familia regala. Partea interesanta este ca trenul, cu tot cu locomotiva, functioneaza ca in prima zi. Ba chiar se poate inchiria, pentru o suma de 15.000 / zi.



Calugareniul nu e trenul regal a lui Ferdinand, e cu vreo 50 de ani mai vechi decat trenul Regal, e acela cu vagoanele colorate, daca cumva l-ati vazut la Mogosoaia. Arata asa sod :-) A lui Ferdinand e luxos. Pozele astea nu-s foarte reprezentative, par a fi din dormitorul insotitorilor, insa ramai fara cuvinte cand vezi salonul regal, sufrageria , fumoarul.
Sus In jos
Kiruna



Mesaje : 6
Data de inscriere : 24/10/2012

MesajSubiect: Trenuri secrete...   24.10.12 3:21

Intresantå istoria trenurilor secrete si mai ales fotogr., astept cu neråbdare si altele
Sus In jos
Continut sponsorizat




MesajSubiect: Re: Istoria secreta   

Sus In jos
 
Istoria secreta
Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus 
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
VIATA DE LANGA MINE :: SUBIECTE :: Istorie-
Mergi direct la: